TEL: 021-65830819
لوگوی یدک ماشین تقی زاده

زیر بندی بولدوزر

زیربندی بولدوزر ها نیز مانند زیر بندی بیل مکانیکی دارای اجزای گسترده ای می باشد که بسته به نوع بلدوزر و برند تولید کننده بولدوزر انتخاب و نصب می شود. زیر بندی بولدوزر ها به سبب وزن بسیار بالای بدنه بدودوزر و افزایش بار ناشی از فشار کاری دارای استحلاک بسیار بالایی بوده و دچار خوردگی می شوند. از این رو قطعات زیربندی بلدوزر بصورت دوره ای نیاز به بازبینی و تعویض دارند. دسته بندی های گوناگونی برای لوازم زیربندی بولدوزر وجود دارد اما می توان مانند زیر بندی بیل مکانیکی برای بلدوزر ها نیز اجزای اصلی زیر بندی را شامل زنجیر کامل و قطعات زنجیر بولدوزر، چرخ و رولیک زیربندی بولدوزر ها، انواع دنده اسپراکت ها، انواع تیغه ها، پیچ و مهره زیربندی بولدوزر که در اتصالات کفشک ها، چرخ و دیگر اجزا بکار می رود دسته بندی نمود. همچنین کلیه اتصالات باکت زیربندی بولدوزر انواع ناخن آلات و کلنگ نیز از این دسته می باشند. بازرگانی تقی زاده (یدک ماشین) عرضه کننده کلیه لوازم زیر بندی بولدوزر با برند های مختلف بصوئرت اصلی و طرح در ایران می باشد.

لوازم و قطعات اصلی زیربندی بولدوزر

قطعات زیربندی بولدوزر شامل بخش هایی از ماشین می باشند که بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم با سطح اتکا و کف در نقطه ای که بولدوزر با زمین تماس پیدا می کند مربوط می باشند. این اجزای زیربندی بولدوزر در مجموع شامل اجزای زنجیری و چرخ و اجزای مرتبط با باکت بولدوزر می باشند که بر اثر کارکرد مداوم و به سبب جنس سخت و سنگ لاخی سطوحی که با آن سر و کار دارند نیاز به تعویض پیدا می کنند. در کنار لوازم اصلی زیربندی بولدوزر اجزا و اتصالات جانبی مانند پیچ و مهره این اتصالات که برای بستن قطعات زنجیر، کفشک و دیگر اجزا بکار گرفته می شوند که کیفیت این اجزا نیز از اهمیت بسیار بالایی در کیفیت کاری بولدوزر دارند.

قطعات زنجیر بولدوزر
قطعات زنجیر بولدوزر
رولیک زیر بندی بولدوزر
رولیک زیر بندی بولدوزر
ناخن و کلنگ باکت بولدوزر
ناخن و کلنگ باکت بولدوزر
زنجیر زیربندی بولدوزر
زنجیر زیربندی بولدوزر
دنده اسپراکت بولدوزر
دنده اسپراکت بولدوزر
پیچ و مهره زیربندی بولدوزر
پیچ و مهره زیربندی بولدوزر
چرخ جلو بولدوزر
چرخ جلو بولدوزر
تیغه و گوشه بولدوزر
تیغه و گوشه بولدوزر
باکت بولدوزر
باکت بولدوزر
شنگیر بولدوزر
شنگیر بولدوزر

گرید فلزات تشکیل دهنده لوازم زیربندی بلدوزر

بدنه بلدوزر شامل شاسی و موتور، متعلقات وابسته به باکت و حتی خود قطعات فولادی زیربندی بلدوزر دارای وزن بسیار زیادی می باشند که که این فشار از منتهی علیه بالایی بلدوزر با افزوده شدن تدریجی تعداد قطعات و تجهیزات افزایش پیدا کرده و در قسمت کفشک زنجیر زیربندی بلدوزر به حداکثر میزان خود می رسد. با توجه به تماس مستقیم و حرکت اجزای زیربندی بلدوزر بر روی یکدیگر و تاثیر نیروی وزن بسیار بالا که تحلیل شد و مضاف بر آن بارهای افزوده شده تحت تاثیر عملکرد بلدوزر از طرف باکت بدیهی است که تنش های زاید الوصفی بر پیکر اجزای زیربندی بلدوزر اعمال می شود. در این میان برخی از اجزا مانند ناخن زیربندی بلدوزر و کفشک ها در تماس مستقیم بصورت پرسی در نقطه بحرانی حمل بلدوزر با سطح زمین قرار داشته و میزان سایش بالاتر و به همان اندازه نیاز به سختی سطحی بالاتر و عمق لایه سخت ضخیم تری نیز می باشند. سختی سطحی و تنسایل مقاومتی لوازم زیربندی بلدوزر هر دو بصورت همزمان و هماهنگ بالا رفته و تابع دو فاکتور اول متریال بکار رفته در تولید لوازم زیربندی بلدوزر و دیگری فرایند و عمل آوری فلزات که اولی با تست آنالیز متریال قابل دستیابی و دومی به هیچ وجه حتی به روش مهندسی معکوس نیز قابل دستیابی نمی باشد صورت می پذیرد. پیشنهاد می شود برای اطمینان از طول عمر مفید قطعات زیربندی بلدوزر از برند هایی که حداقل سختی سطحی ارائه شده در تست آنها بالای 47 راکول می باشد استفاده نمایید. البته علاوه بر مقدار عددی سختی فاکتور عمق لایه سخت که برای برخی از اجزا مانند رولیک زیربندی بلدوزر برای برند های معتبر بین 8 الی 14 میلیمتر می باشد نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. متریال ها و گرید های فولادی مانند 35MN, 40MN, 40MnB, 45MnB و حتی Q345 از جمله آلیاژ های فولادی پر کاربرد در تولید لوازم زیربندی بلدوزر محسوب می شوند.

یدک ماشین تقی زاده

TEL : 021-65830819
Email: info [at] yadakmachine [dot] com
فیلتر ماشین های راهسازی

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Yadakmachine Corporation