TEL: 021-65830819
لوگوی یدک ماشین تقی زاده

باکت بیل مکانیکی

باکت بیل مکانیکی یکی دیگر از اجزای زیربندی بیل محسوب می شود که بصورت مستقیم در بارگیری نقش دارد. باکت بیل مکانیکی در واقع یک کانتینر یا نگهدارنده می باشد که بر حسب توان بارگیری در سایز های مختلفی تولید می شود. باکت بیل مکانیکی در هر بار عملکردی که دارد میزان مشخصی بار را از روی سطح برداشته به داخل تراک و یا به نقطه ای دیگر انتقال می دهد. باکت بیل مکانیکی در بالا از طریق اهرم جک هدایت شده و در پایین و در نقطه حمله به زمین دارای ناخن بیل مکانیکی است بدین صورت که ناخن و کلنگ از طریق پیچ و مهره به باکت اتصال پیدا می کنند. بازرگانی تقی زاده (یدک ماشین) وارد کننده انواع باکت بیل مکانیکی کوماتسو، کاترپیلار، ولوو، هیتاچی، نیوهلند، باکت بیل مکانیکی هیوندا و کلیه ماشین آلات چینی در ایارن می باشد.


مقایسه سایز باکت بیل مکانیکی و باکت لودر


ساز و کار باکت بیل مکانیکی و باکت لودر یکسان بوده و هر دو با بکار گیری ناخن در کندن سطوح و بارگیری نقش دارند. اما از آنجایی که دامنه حرکت باکت بیل مکانیکی بیشتر بوده و از طرفی جهت کنترل باکت بیل با باکت لودر تفاوت دارد از نظر سایز باکت بیل مکانیکی کوچکتر از باکت لودر می باشد. شکل و سایز باکت بیل مکانیکی با برند های مختلف و با کد های مختلف نیز با یکدیگر تفاوت دارد. باکت بیل مکانیکی اغلب ظرفیت بارگیری بین 0.1 الی 0.8 متر مکعب بر حسب نوع و توان ماشین را داشته و وزنی بالغ بر 80 کیلوگرم بدون اتصالات دارد. انتخاب باکت بیل مکانیکی بر حسب نوع کاربری و نوع ماشین با قطر پین ها و حدفاصل اتصال مختلف اغلب بر واحد اینچ صورت می پذیرد. ضخامت ورق فولادی بکار رفته در تولید باکت بیل مکانیکی بر حسب نوع سطح خاکی و یا سنگ لاخی انتخاب می شود و اغلب از متریال های MN400 و Q345 در تولید باکت بیل مکانیکی استفاده می شود.

باکت بیل کوماتسو KOMATSU
باکت بیل کوماتسو KOMATSU
باکت بیل کاترپیلار CATERPILLAR
باکت بیل کاترپیلار CATERPILLAR
باکت بیل ولوو VOLVO
باکت بیل ولوو VOLVO
باکت بیل هیوندا HYUNDAI
باکت بیل هیوندا HYUNDAI
باکت بیل مکانیکی هیتاچی HITACHI
باکت بیل مکانیکی هیتاچی HITACHI
باکت بیل دوو DAEWOO
باکت بیل دوو DAEWOO
باکت بیل مکانیکی دوسان DOOSAN
باکت بیل مکانیکی دوسان DOOSAN

انواع و دسته بندی های باکت بیل مکانیکی

باکت بیل مکانیکی نقشی موثر بر عملکرد ماشین دارد و در سایز ها با ظرفیت های مختلفی تولید می شود. نوع متریال بکار گرفته شده و متعلقات بکار گرفته شده همراه با باکت بیل مکانیکی تا اندازه زیادی به نوع سطحی که بر روی آن مورد استفاده قرار می گیرد بستگی دارد. از این حیث بطور کلی باکت بیل مکانیکی را می توان در سه دسته مختلف قرار داد که در زیر به بررسی این انواع می پردازیم.


  • باکت بیل مکانیکی محیط های سنگ لاخی که در واقع یکی از سخت ترین شرایط کاری برای بیل های مکانیکی می باشد. در این شرایط کاری اغلب از یکی از آلیاژ های فولادی Q345B دارای عنصر فلزی برون و یا از متریال NM400 در تولید باکت بیل استفاده می شود. استفاده از یک پلیت حفاظتی در کف و پلیت های جانبی و نگهدارنده ناخن بیل در این کاربری به افزایش طول عمر باکت کمک می کند.
  • باکت بیل مکانیکی با کاربری سنگین Heavy Duty Bucket که اغلب یا از متریال Q345B در تولید این باکت استفاده می شود و یا بصورت ترکیبی Q345B+Q460 که در مورد اول برای بارگیری در محیط های خاکی و یا ترکیبی خاک و سنگ و در مورد دوم برای حفاری در محیط های سنگی و گرانیتی استفاده می شود.

  • باکت بیل مکانیکی استاندارد برای خاکبرداری های عادی که از متریال Q345B برون دار و از ورق فولادی با ضخامت متوسط در تولید این باکت بیل مکانیکی استفاده می شود و برای محیط های گلی، خاک رس و شنی مناسب می باشد.

انتخاب نوع و استاندارد و متریال بکار گرفته شده در تولید باکت بیل مکانیکی صرفا تحت تاثیر توان ماشین بر حسب تناژ و کیفیت و سختی سطح کاری صورت می پذیرد.

نحوه حرکت باکت بیل مکانیکی چگونه است

باکت بیل مکانیکی حرکت سه بعدی در تمام جهات را دارد تا قابلیت حفاری را به میزان حداکثری داشته باشد. اما حرکت های وضعی و انتقالی باکت بیل مکانیکی از 3 حرکت در ماشین آلات تامین می شود. با توجه به اتصال باکت بیل بر روی دکل و بوم و اتصال آن بر روی جک هیدرولیک داخلی دکل این حرکت در تمام جهات بوجود می آید. حرکت وضعی یا زاویه ای باکت بیل مکانیکی از باز و بسته شدن جک هیدرولیک نشات می گیرد حال آنکه حرکت انتقالی باکت بیل مکانیکی در یک صفحه با حرکت بوم و دکل و حرکت چرخشی انتقالی آن با گردش بدنه اصلی بیل مکانیکی در جهات مختلف شکل می گیرد و بدین جهت حرکت در هر زاویه ای و به هر میزان در سه بعد در محدود ابعاد تعریف شده برای بیل مکانیکی برای باکت بیل میسر می شود.

یدک ماشین تقی زاده

TEL : 021-65830819
Email: info [at] yadakmachine [dot] com
فیلتر ماشین های راهسازی

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Yadakmachine Corporation