TEL: 021-65830819
لوگوی یدک ماشین تقی زاده

زنجیر زیربندی بولدوزر

زنجیر بولدوزر که یک سازه تمام فولادی با بخش های مختلف می باشد از اجزای بسیار مهم زیربندی بولدوزر محسوب می شود. زنجیر بولدوزر در واقع پایین ترین نقطه بدنه بولدوزر محسوب می شود که نقطه اتکا و اتصال بولدوزر بر روی سطوح می باشد. با توجه به قرار گیری زنجیر بولدوزر در پایین ترین نقطه کل وزن بولدوزر نیز بر روی آن بوده و متحمل بالاترین میزان بار وارده از طرف بولدوزر می باشد. بازرگانی تقی زاده عرضه کننده انواع بولدوزر های با برند های مختلف کاترپیلار CATERPILLAR , زنجیر بولدوزر کوماتسو KOMATSU و بولدوزر های مختلف در کد های مختلف و با تعداد لینک های مختلف در ایران می باشد.


اجزای تشکیل دهنده زنجیر بولدوزر


زنجیر بولدوزر که از جنس فولادی تو پر تولید می شود دارای اجزای مختلفی می باشد. زنجیر بولدوزر بصورت با کفشک و بدون کفشک عرضه می شود که کفشک یکی از اتصالات اصلی زنجیر بولدوزر محسوب می شود که با پیچ و مهره به زنجیر متصل شده و بر روی زمین می نشیند. زنجیر بولدوزر اغلب بصورت لینکی به فروش می رسد بدین معنا که زیربندی ماشین آلات راهسازی مختلف دارای طراحی های مختلفی از لینک زنجیر بولدوزر بوده و در کد های مختلف از برند های مختلف بولدوزر تعداد لینک های مختلفی در اتصالات قرار دارند. زنجیر بولدوزر به سبب قرار گیری بر روی سطوح زبر، سنگ لاخی و بر اثر وزن زیادی که بر روی آن قرار دارد دچار خوردگی می شود و نیاز به تعویض و بازبینی دوره ای دارد.

زنجیر بولدوزر کوماتسو KOMATSU
زنجیر بولدوزر کوماتسو KOMATSU
زنجیر بولدوزر کاترپیلار CATERPILLAR
زنجیر بولدوزر کاترپیلار CATERPILLAR
زنجیر بولدوزر ولوو VOLVO
زنجیر بولدوزر ولوو VOLVO
زنجیر بولدوزر هیوندا HYUNDAI
زنجیر بولدوزر هیوندا HYUNDAI

انتخاب زنجیر بلدوزر بر مبنای متریال

زنجیر بلدوزر یکی از اجزای بسیار مهم زیربندی بکار گرفته شده در قسمت تحتانی بولدوزر های چرخ زنجیری می باشد که در تقطه بحرانی تماس بر روی زمین مورد استفاده قرار گرفته و از این رو تنش های متوجه زنجیر بولدوزر در اندازه های عددی بسیار بالایی بالاخص بر روی کفشک زنجیر بلدوزر اعمال می شوند. از این رو بر مبنای نوع سطحی که بلدوزر بر روی آن مورد استفاده قرار می گیرد می توان از زنجیر بولدوزر در گرید های مختلفی نیز از متریال مختلف استفاده نمود. در اغلب موارد برای داشتن چقرمگی بیشتر در ترکیبات فولادی زنجیر بلدوزر می توان رد پایی از عناصر فولادی با استقامت بالا مانند منگنز، برون و حتی مولیبدنیوم یافت. عناصر غیر فلزی مانند سیلیسیوم نیز یکی از افزودنی های دیگر در ترکیبات شیمیایی بکار گرفته شده در تولید زنجیر بولدوزر محسوب میشود. اما سطوحی که بلدوزر ها بر روی آن عمل می کنند را می توان در دو دسته کلی سطوح شنی یا خاکی و سطوح سنگی دسته بندی نمود که قابلیت سایش آنها کاملا متفاوت بوده و سطوح زبر سنگ لاخی درجه سایش بسیار بالاتری را بر روی کفشک زنجیر بلدوزر باعث می شوند. از متریال های استاندارد بکار گرفته شده در بلدوزر ها برای کارکرد در سطوح شنی و خاکی Q345 و برای سطوح سنگ لاخی از گرید های بالاتری مانند 40NM, 45NmB استفاده می شود که هم سختی بالا و هم تنسایل مقاومتی بسیار بالایی دارند.

یدک ماشین تقی زاده

TEL : 021-65830819
Email: info [at] yadakmachine [dot] com
فیلتر ماشین های راهسازی

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Yadakmachine Corporation