TEL: 021-65830819
لوگوی یدک ماشین تقی زاده

رولیک زیر بندی بیل مکانیکی

رولیک بیل مکانیکی قطعه ای فولادی می باشد که در هر یک از انواع بیل مکانیکی چند عدد از آن بصورت ردیف در زیربندی بکار گرفته می شود. رولیک بیل مکانیکی دارای ساختاری چند تکه بصورت قطر های مختلف از استوانه تولید می شود و در هنگام حرکت بیل مکانیکی بصورت رول می گردد. محل قرار گیری رولیک بیل مکانیکی در پایین بیل و در نقطه ای بین چرخ بیل مکانیکی و زنجیر بیل می باشد یعنی نقطه ای بین دو چرخ. سایز و ابعاد رولیک بیل مکانیکی بسته به نوع ماشین، برند ماشین و البته کد ها و توان باری بیل مکانیکی دارد. بازرگانی تقی زاده (یدک ماشین) عرضه کننده انواع رولیک بیل مکانیکی با برند های مختلف بین المللی و چینی می باشد. رولیک بیل مکانیکی در دو دسته اصلی رولیک بالا که بالای هیدروموتور و اغلب به تعداد 2 عدد از آن برای هدایت زنجیر و جلوگیری از سایش آن بر روی پوسته هیدروموتور استفاده می شود و رولیک پایین بیل مکانیکی که به تعداد 6 الی 8 عدد از آن بر حسب نوع ماشین و زیربندی مورد استفاده قرار می گیرد.


ساختار و نحوه اتصال رولیک بیل مکانیکی


رولیک بیل مکاینیکی ساختاری استوانه ای مدور دارد که هر چه میزان طراحی و تولید آن مدور تر باشد میزان لرزش بیل مکانیکی کمتر و حرکت آن روان تر می باشد. اتصال رولیک بیل مکانیکی تنها به بدنه بیل از طریق ثابت پیچ و مهره ای صورت می پذیرد که از دو طرف صورت گرفته و اتصال بیرونی آن در بالا و پایین با زنجیر بیل مکانیکی از نوع دوار غلطشی می باشد. به سبب بار بسیار زیادی که بر روی رولیک بیل مکانیکی قرار دارد دچار ناملایماتی چون سایش و شکست می شود و تعویض رولیک بیل مکانیکی و یا حتی تعمیر آن بصورت دوره ای و بصورت کلی صورت می پذیرد. رولیک بیل مکانیکی اغلب از متریال هایی با مشخصات مکانیکی بسیار ایده آل مانند تنسایل و سختی سطحی بالا تولید می شود تا در برابر نیرو ها و فشارهای بالای وارد بر رولیک بیل مکانیکی از طرف وزن ماشین، در تماس با زنجیر زیربندی و تحت تاثیر نیروی عملکرد وارده از طرف بار باکت مقاومت مناسبی از خود نشان دهد. متریال ها و آلیاژ های فولادی مانند 35SiMn , 40MnB , 50Mn و متریال هایی مشابه دیگر در تولید رولیک بیل مکانیکی استفاده می شود.

رولیک بیل مکانیکی کوماتسو KOMATSU
رولیک بیل مکانیکی کوماتسو KOMATSU
رولیک بیل مکانیکی ولوو VOLVO
رولیک بیل مکانیکی ولوو VOLVO
رولیک بیل مکانیکی هیوندا HYUNDAI
رولیک بیل مکانیکی هیوندا HYUNDAI
رولیک بیل مکانیکی کاترپیلار CATERPILLAR
رولیک بیل مکانیکی کاترپیلار CATERPILLAR
رولیک بیل مکانیکی هیتاچی HITACHI
رولیک بیل مکانیکی هیتاچی HITACHI
رولیک بیل مکانیکی دوو DAEWOO
رولیک بیل مکانیکی دوو DAEWOO
رولیک بیل مکانیکی دوسان DOOSAN
رولیک بیل مکانیکی دوسان DOOSAN

مشخصات مکانیکی و انواع رولیک بیل مکانیکی

رولیک های زیربندی بیل مکانیکی را بر حسب نوع کاربری که دارند می توان در دو دسته اصلی قرار داد که میزان تنش های فشاری و سایشی اعمالی بر آنها کاملا متفاوت می باشد. از این نظر تعداد رولیک بیل نیز برای دو کاربری کاملا با یکدیگر متفاوت می باشد. از این رو می توان رولیک بیل را بصورت زیر در دو دسته قرار داد.


  • رولیک پایین بیل مکانیکی که اصلی ترین نوع رولیک بوده و در تعداد بالاتر از 6 عدد بصورت ردیفی و موازی با چرخ جلوی بیل بسته می شود. رولیک پایین بیل مکانیکی هم در تحمل نیروی وزن ماشین آلات نقش موثر دارد و هم در حرکت زنجیر زیربندی و با مشخصات مکانیکی بسیار بالا شامل تنسایل و سختی بالا ناشی از متریال و عملیات حرارتی سخت تولید می شود.
  • رولیک بالای بیل که تاثیر کمتری در تعلیق بار داشته و نقش نگهدارنده و جهت دهنده را برای لینک های زنجیر ایفا می کند و میزان بار وزنی اعمال شده بر رولیک بالا به مراتب پایین تر می باشد و نوع طراحی آن نیز با رولیک پایین بیل متفاوت است.

استفاده از متریال ها و آلیاژ های سخت فولادی بالاخص آلیاژ های برون دار و منگنز دار در تولید رولیک بیل مکانیکی به دلیل مقاومت سایشی و چقرمگی بالا مانند متریال 40MnB بسیار مرسوم می باشد.

یدک ماشین تقی زاده

TEL : 021-65830819
Email: info [at] yadakmachine [dot] com
فیلتر ماشین های راهسازی

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Yadakmachine Corporation