TEL: 021-65830819
لوگوی یدک ماشین تقی زاده

رولیک زیر بندی بولدوزر

رولیک بولدوزر که بصورت قطعات استوانه ای فولادی با قطر های متغیر تولید و عرضه می شود در میان قطعات اصلی زیربندی بولدوزر دسته بندی می شود. رولیک بولدوزر دارای ساختاری تمام فولادی با تنسایل مقاومتی بالا و سختی سطحی بالا می باشد که در سایز های مختلف برای انواع بولدوزر با برند های مختلف و کد های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. رولیک بولدوزر در چند عدد بسته به نوع ماشین و بصورت سری موازی با سطح زمین متصل می شود. محل دقیق رولیک بولدوزر در نقطه ای بینابینی از دو چرخ جلو و عقب بولدوزر و در میان زنجیر بولدوزر است. بازرگانی تقی زاده (یدک ماشین) وارد کننده و عرضه کننده انواع رولیک بولدوزر با برند های مختلف و سایز های مختلف برای کد ها و مدل های مختلف بولدوزر ایران می باشد. رولیک بولدوزر میزان سختی متوسط بین حداقل 50 الی حداکثر 60 راکول را داشته که برای برند های معتبر تولید کننده رولیک بولدوزر عمق سختی به 10 میلیمتر و برای برند های ضعیف تر از حداقل عمق 4 میلیمتر آغاز می شود.


نحوه اتصال رولیک بولدوزر


رولیک بولدوزر اتصال ثابت با بدنه اصلی بولدوزر و از بالا دارد. اتصال رولیک بولدوزر توسط پیچ و مهره های فولادی صورت می پذیرد و اتصال آن از کف نیز بر روی زنجیر بولدوزر صورت می پذیرد. طراحی رولیک بودوزر شبیه به رولیک بیل مکانیکی می باشد و سایز و طراحی آن بر حسب برند های زیربندی ماشین آلات راهسازی متفاوت می باشد. رولیک بولدوزر بصورت عددی عرضه می شود اما اغلب در هر بار تعمیرات زیربندی در صورتیکه نیاز به تعویض رولیک وجود داشته باشد بصورت کامل تعویض می شوند. در بسیاری از موارد شرایط و امکان تعمیر رولیک بولدوزر نیز در صورتیکه آسیب های وارده اندک باشند وجود دارد. رولیک بولدوزر از آلیاژ های سخت فولادی که بر حسب نوع رولیک بالا و پایین، برند و میزان باری که بر روی آنها وارد می وشد از آلیاژ هایی حاوی درصد های پایین منگنز، مولیبدنیوم، سیلیسیوم و به روش فورج گرم در تولید رولیک بولدوزر مورد استفاده قرار می گیرد.

رولیک بولدوزر کوماتسو KOMATSU
رولیک بولدوزر کوماتسو KOMATSU
رولیک بولدوزر کاترپیلار CATERPILLAR
رولیک بولدوزر کاترپیلار CATERPILLAR

مشخصات مکانیکی رولیک بلدوزر

شکل ها و انواع مختلفی از رولیک بلدوزر ها را می توان برای انواع ماشین آلات راهسازی مختلف و با برند های مختلفی یافت. در این میان نوع رولیک بلدوزر که در کل به دو دسته رولیک بالا و رولیک پایین بلدوزر قابل تقسیم بوده و رولیک بالای بلدوزر با فشار و تنش کمتر تنها در ایجاد ریل و مسیر حرکت زنجیر و رولیک پایین بلدوزر که با تعداد بسیار بالاتری در تحمل بار وزنی و نیروهای اعمال شده به زیربندی بلدوزر از طرف باکت مورد استفاده قرار می گیرند. رولیک بلدوزر اغلب توسط تعداد لبه هایی که بر روی شکل استوانه ای آن ایجاد شده است نیز دسته بندی می شود که استاندارد ابعادی و شکل های مختلف و تعداد لبه های آن تابع ابعاد و استاندارد های زنجیر بلدوزر می باشد. تنسایل مقاومتی حداقل 2000 N/mm2 سختی سطحی حداقل 37 راکول نیز از مشخصات دیگر رولیک بلدوزر محسوب می شوند که انتخاب مناسب تر و با طول عمر بالاتری برای این قطعه پر مصرف زیربندی بلدوزر محسوب می شوند.

یدک ماشین تقی زاده

TEL : 021-65830819
Email: info [at] yadakmachine [dot] com
فیلتر ماشین های راهسازی

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Yadakmachine Corporation